Фото: Pascal Le Segretain

На Паризькому тижні моди дизайнери представили колекції сезону весна-літо 2025. Серед фаворитів — колекція бренду Valentino, яку розробив новий креативний директор Алессандро Мікеле, а також "фатальна жінка" від Ів Сен-Лорана та неочікувана еротична сторона Balenciaga. Свою добірку кращих образів склав CNN.

Переосмислене ретро

Креативна директорка бренду Chloé Чемена Камалі надалі продовжує створювати образи в стилі бохо-шик, переосмислюючи етнічні мотиви й відсилаючи до батьківщини Єгипту засновниці Габі Агьєн. У колекції були представлені квіткові принти, сорочки з воланами, плісировані рукави, мереживні туфлі, тобто все, що притаманне образам Chloé.

Chloé. Фото: Pascal Le Segretain/

Valentino провів свій перший показ, який розробив новий креативний директор бренду Алессандро Мікеле, раніше він працював у модному будинку Gucci. Мікеле заглибився в архів бренду в особливості 70-х років та створив колекцію натхненну вітражем, у якій продемонстрував бантики, гороховий принт, мереживні рукавички та блискітки.

Алессандро Мікеле показав свою першу колекцію для Valentino. Фото: Johanna Geron/Reuters

Проміжні елементи

Дім Chanel представив колекцію, наповнену витонченою вишивкою та пір’ям. Прозорі накидки, багатошарові твіди та клітинка. Спідниці з розрізами, бахромою й паєтками свідчать про "делікатність, легкість і рух".

Chanel. Фото: Sarah Meyssonnier/Reuters

Природа або ж виховання

Vivienne Westwood присвятила показ екологічному активісту Полу Вотсону, який зараз перебуває у в’язниці в Гренландії через неодноразові спроби зупинити полювання на китів. Етос Dame Vivienne також був відзначений і переосмислений у колекції, яка змішала жіночі нотки з індастріалом, нагадуючи нам, що панк виходить за рамки одягу.

Vivienne Westwood. Фото: Sarah Meyssonnier/Reuters

"Форма йде за функцією"

Відомий вислів американського архітектора-модерніста Луї Саллівана, а саме "форма йде за функцією", був слоганом цього сезону функціональності.

Dior продемонстрував ще одну колекцію, яка була присвячена спорту, тим самим вшановуючи результативність, атлетизм та потребу тіла в русі. Все відбулося під акомпанемент лондонського художника й лучника Сагга Наполі, який стріляв стрілами через подіум.

Dior. Фото: Ik Aldama/picture alliance/Sipa USA

Miu Miu ж запропонували преппі-лінії, практичні шкарпетки, взуття, чоловічу або спортивну білизну та одяг для подорожей як знак підвищеного реалізму.

Сексуальна жіночність та "фатальні жінки"

У нотатках до шоу дому Сен-Лоран було написано: "Жінка Сен-Лоран любить вдаватися до темних схильностей (та має) потяг до небезпеки й насолоди", – це спричинило появу femmes fatales, образу, який підняли із ретро-трилерів. Одяг моделей враховував різні акценти: від великих костюмів до розстібнутих до пупка блуз, ба навіть прозорих фігурних ансамблів – гра контрастів, яку міг придумати сам Ів Сен-Лоран.

Сен-Лоран. Фото: Francois Durand/

У Balenciaga показ відкрився спідньою білизною Trompe l'oeil, вишивкою на тканині в тон шкіри, панчохами та підборами у поєднанні з бомбером і деталями корсета.

"Вигляд спідньої білизни був частиною мене, яку я хотів демонструвати у своїй роботі. Моя естетика ґрунтується на прямій сексуальності чи тендітності, мережеві й окантовці", – поділився креативний директор Balenciaga Демна Гвасалія після показу та додав, що він шукав "щось чуттєве, еротичне, що ніколи раніше не намагався показати, але це завжди було його частиною як дизайнера".

Balenciaga. Фото: Giovanni Giannoni/WWD