Нового майже не знімають. Чому Голлівуд у творчій кризі
Більш ніж половина запланованих фільмів топстудій на 2025 рік — це вже наявні франшизи. Провідні студії повертаються до знайомих персонажів і сюжетів, щоб збільшити продажі квитків у кінотеатри: тенденція, яка не є новою, але, схоже, і далі зростатиме. А касові збори 2024 року були переповнені сиквелами, приквелами та ремейками, причому 10 найкращих фільмів року були зняті на основі вже наявної інтелектуальної власності. LIGA.Life пояснює, чому це відбувається і які перспективи для фільмів.
Ера блокбастерів
Наступного року від 50% до 70% фільмів шести найбільших студій — Universal, Disney, Warner Bros., Paramount, Sony та Lionsgate — будуть пов'язані зі старими сюжетами, вже відомим для аудиторії фільмами та персонажами. CNBC пише, що "студії визнали, що більшість аудиторії тяжіє до добре відомих продуктів".
Повернення улюблених персонажів у поєднанні з інноваційними сюжетами та розумним маркетингом дало нове життя раніше створеним і відомим франшизам. Ця тенденція найяскравіше проявляється у фінансовому успіху двох релізів: "Думки навиворіт 2" та "Дедпул і Росомаха", які заробили у світовому прокаті $1,693 млрд та $1,334 млрд відповідно.
Як зазначає The Hollywood Insider, обидва фільми є еталоном того, як успішно оживляти франшизи та утримувати аудиторію, яка повертається за новими враженнями. Чи то завдяки емоційній розповіді, чи то завдяки поєднанню жанрів, вони демонструють, що, хоча фанатів приваблює ностальгія, інновації залишаються ключем до збереження актуальності цих фільмів. Серед інших популярних релізів: "Нікчемний Я 4", "Дюна: Частина друга", "Ґодзілла та Конґ: Нова імперія", "Кунг-фу Панда 4".
Чому кінофраншизи прибуткові
Ще до того, як на Голлівуд вплинула пандемія та стрімке зростання потокового контенту, бокс-офіси значною мірою залежали від франшиз. Для Universal, Warner Bros., Sony, Lionsgate, Paramount і 20th Century Fox (яка ще не об'єдналася з Disney) кінофраншизи становили від 33% до 62% від загальної кількості релізів у 2019 році.
Однак, оскільки споживачі стають дедалі вибагливішими щодо того, де і на що вони витрачають свій дохід, студії інвестують у яскраві сиквели, приквели та ремейки. Це стало особливо помітно в анімаційному просторі, де в 2024 році з'явилися такі фільми, як "Думками навиворіт 2" від Disney та Pixar, а також "Нікчемний я 4" та "Кунг-фу панда 4" від Universal.
Сімейна аудиторія, яка керується бюджетними міркуваннями при виборі: купувати квиток у кінотеатр чи ні, хоче комфорту "звичного" для них кіно. Примітно, що ця тенденція проникає в усі вікові демографічні групи, оскільки доросла аудиторія також підпадає під ці аргументи, пояснює CNBC.
Частково на це вплинули і страйки сценаристів та акторів у 2023 році: студії призупинили виробництво і перенесли низку фільмів на пізніші дати, багато з них — на 2025 рік. Студії скорочують працівників після кількох років значних витрат та прагнуть прибутковості — тому і звертаються до продовження блокбастерів, які вже сподобались аудиторії.
Які перспективи?
2024 рік показав, що все ще існує значний "апетит" до фільмів-франшиз. Однак ключ до успіху лежить у здатності франшизи розвиватися. Просто покладатися на ностальгію на ринку, що стає дедалі більш конкурентним, не вийде, вважає The Hollywood Insider. Навіть студія Disney заявила, що зосередиться на якості свого контенту у 2025-му, а не на кількості, а також зменшить свій супергеройський контент Marvel.