У Неаполі знайшли картину Боттічеллі вартістю €100 млн — її 50 років вважали втраченою
У сімейному будинку в Неаполі знайшли картину "Мадонна з немовлям" італійського художника епохи Відродження Сандро Боттічеллі. Її вважали втраченою протягом 50 років, а її вартість оцінюють в €100 млн, повідомляє The Guardian.
Твір мистецтва, який датується XV століттям, спочатку зберігався в церкві в місті Санта-Марія-ла-Каріта, згодом його передали довіреній місцевій родині, яка тримала картину в приватній резиденції протягом багатьох поколінь.
Ця картина є одна з останніх, які написав Боттічеллі. З невідомих причин інформація про цей твір зникла з архівів італійського державного мистецтва, а держава забула про нього на 50 років.
Перевірка показала, що картина перебуває в поганому стані, з численними потертостями та хроматичними змінами, спричиненими окисленням лаків. Зараз полотно реставрують в надії, що його нарешті зможе побачити публіка.
Карабінери з охорони культурної спадщини з'ясовують, чи справді картина належить родині, яка зберігала її більше століття. Твори мистецтва передавалися з покоління в покоління серед членів цієї родини.
"Але ми оцінюємо, чи належним чином вони придбали картину. Якщо ми дійдемо висновку, що ця сім’я не мала права зберігати її, тоді твір перейде до рук держави. В іншому випадку картина може залишитися власністю сім’ї, але буде виставлена в музеї для забезпечення більшої безпеки", — розповів представник командування карабінерів з охорони культурної спадщини Неаполя Массіміліано Кроче.
Знайдена картина була однією з найулюбленіших робіт Боттічеллі, оскільки зображуючи Мадонну, він був натхненний Симонеттою Каттанео Веспуччі, музою та коханою художника, яка померла у 23 роки.
Картина була подарована художником Папі Сіксту IV, який потім передав її невеликій сільській церкві — Санта-Марія-делле-Граціє в муніципалітеті Санта-Марія-ла-Каріта у Неаполі. Папа, у якого на той час було мало грошей, віддав картину до церкви, щоб заслужити прихильність родини Медічі, яка придбала нерухомість у сільській місцевості для вирощування виноградників.
"Папа пожертвував її невеликій сільській церкві як данину, щоб отримати економічну підтримку від могутньої родини Медічі для фінансування завершення будівництва Сикстинської капели. Багато хто з нас боровся за те, щоб цю картину повернули суспільству, коли її сліди були втрачені. Тепер ми сподіваємося, що вона зможе знайти своє законне місце в музеї", — наголосив історик мистецтва Пеппе Ді Масса.