Фото: ukrainian modernism

Художниця Євгенія Фуллен знову почала малювати мурал у Києві. На цей раз новий ескіз з'явився на модерністській будівлі архітектора Едуарда Більського. Про це повідомив автор блогу Ukrainian Modernism Дмитро Соловйов.

На фасаді хореографічної школи №1 художниця використала ескіз, який втілювала на історичній будівлі на Січових Стрільців, 31. Замінила лише одну деталь — замість статуї пелікана намальована фігура в ковпаку.

Нещодавно Департамент охорони культурної спадщини заборонив Фуллен малювати мурал на стіні будинку 1903 року, що має охоронний статус, на Січових Стрільців. Тепер її зобов’язали замалювати стінопис власним коштом.

Але після заборони художниця почала малювати той самий малюнок на стіні хореографічної школи №1 на житловому масиві Виноградар, яку збудували у 1984 році. "Це цинічний прояв повної байдужості до думки громади", — написав активіст.

У сюжеті стінопису Євгенії Фуллен — герої твору Віктора Гюго "Собор Паризької Богоматері". Пара, що тримається над прірвою, за словами авторки, символізує вдячність Франції за їхню військову підтримку.

Зазначається, що хореографічна школа №1 є однією з найвиразніших споруд масиву. Вона вкрита коричневою керамічної плиткою і має велику кількість об’ємів і форм. Вертикальні вузькі вікна, заокругленні кути, стіни-ребра, що виконують функцію сонцерізів, а також вхід, що прикрашає арка, центральна частина композиції.

"Ця школа — ледь не остання будівля на Виноградарі, яка зберегла свій автентичний вигляд. І зараз ми можемо втратити автентику будівлі, якщо не зупинимо вандалістку-рецидивістку Євгенію Фуллен", —  наголосив Дмитро Соловйов.

Наприкінці вересня у Києві зʼявилася петиція проти хаотичного створення стінописів. Вона набрала необхідні голоси, та 30 жовтня комісія з питань Культурної спадщини підтримала цю петицію.