Історії

Помічник Шкарлета 6 років випускав "науковий" журнал під чужою обкладинкою і назвою – суд

17.06.2021, 16:50 • 3 хвилини
Помічник Шкарлета 6 років випускав
Журнал Захаріна і оригінальний випуск. Фото надане Кучеренко Діною

Керівника патронатної служби міністра освіти Сергія Шкарлета Сергія Захаріна звинуватили у тому, що він поцупив обкладинку і назву наукового журналу "Modern Science – Moderní věda". І видавав його шість років, прикриваючись оригіналом чеського видання, яке виходить в Україні. І нібито брав кошти за публікацію робіт.

25 травня 2021 року Дарницький райсуд Києва заборонив Захаріну і громадській організації "Науково-дослідний інститут економічного розвитку" використовувати цю обкладинку і назву. А також сплатити компенсацію власникам авторського права. Власницею з жовтня 2016 року є Діна Кучеренко, директор науково-дослідного інституту соціально-економічного розвитку.

До того вони видавали науковий журнал в Україні з Захаріним, утім, директор компанії "Неморос", яка представляє інтереси чеського видавця, нібито після суперечки з ним відмовився працювати з Захаріним.

Відтоді Захарін почав випускати журнал один до одного з оригінальним, пояснює позивачка.

"Тобто він купує бази студентів, робить розсилки, бере нашу інформацію, але пише свій телефон і свій рахунок. А підробляє журнал один в один: і обкладинка і назва", – каже Кучеренко.

Проте, оригінальний журнал формату А5, а у Захаріна – А4. Оригінальний англійською і чеською випускають, Захарін – і російською, і англійською, і українською в одному примірнику.

Дізналися про журнал Захаріна, коли до видавця оригіналу почали надходити скарги у 2017 році.

"Людина виходить на захист кандидатської, вони мають свої наукові матеріали висвітлити в наукових журналах, українських мало, треба іноземні. І коли людина виходить на захист, вона секретарю подає матеріали і публікації. Секретар перевіряє і каже, що такої публікації немає. Людина шокована, потім починає шукати. Знаходить в інтернеті нас і давай до нас претензії", – пояснила Кучеренко.

Тоді у 2017 році видавець звернувся до суду. І в суді цю справу з’ясовували до травня 2021 року. Всього потерпілих назбирали близько 200 людей. Каже, що Захарін брав з людей від 1 200 до 1 500 грн, найбільше було 1 700 грн за публікацію.

Випускав журнал 12 разів за рік, близько 30 публікацій в кожному. При тому, що оригінальний виходить до шести разів за рік.

LIGA.Life зателефонувала Захаріну. Він відмовився коментувати прямо і сказав надсилати запит в ГО "Науково-дослідний інститут економічного розвитку".

Ми також скерували запит в Міністерство освіти з проханням прокоментувати рішення суду справі їхнього працівника. В МОН відповіли, що ні вони, ні Захарін "не отримували належним чином оформленої копії рішення Дарницького районного суду".

Кучеренко ж зазначає, що рішення є навіть у відкритому доступі. А Захаріна як сторону у справі повідомляли про засідання. Утім, він на нього не з'явився. Хоча попередні роки періодично приходив. Декілька разів просив про відвід судді.

Катерина Амеліна
Якщо Ви помітили орфографічну помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl+Enter.

Комментарі

Останні новини